Warbands

Waarschuwing
Vergis je niet, want deze mini-game is wel degelijk gevaarlijk! Wilderness met mogelijk verlies van al je wealth door Player Killers (PK-ers), zowel solo als in groepen.
 
Waarom dan?
Waar de risico’s groot zijn is de reward even groot: Prayer, Summoning, Slayer, Construction, Mining, Smithing, Farming en Herblore xp zijn in grote getallen hier te verdienen. Indien je deze 5 laatste skills niks zeggen kan je ook nog altijd tot 100.000 gp verdienen.
 
Wanneer vindt het plaats?
Deze D&D gaat maar door om de 7u, en start op alle werelden teglijkertijd. Voor ons Middel Europese Tijd (MET of UTC+1). Het verschil in zomer en wintertijd wordt ook weergegeven.
Winteruur wordt nog gecontroleerd.
 
Waar is het?
Er zijn 3 plaatsen waar een Warband kamp kan neerstrijken.
- Dark Warriors Fortress (DWF)
       Dit is het minst verre dat een kamp komt, level 13 Wilderness.
       Deze plek wordt het snelste bereikt door gewoon noordwaarts te lopen
       vanaf Edgeville Lodestone.
- South East of Red Dragons (RDI)
       In het oostelijk stuk van level 42 Wilderness
        Transportatie via de Games necklace naar Corporeal Beast Lair of
       Wilderness Lodestone en dan maar lopen. Het canoe station is iets verder lopen.
- East of Lava Maze (ELM)
       Het verste dat een Warband kan zijn. Level 54 Wildy
       Met het canoe station is deze plaats het beste te bereiken.
       Met de games necklace is het ietsje verder lopen.
 
De Goden
Een Warband kamp wordt bevolkt door volgers van een van de 4 grote goden van Gielinor: Saradomin, Zamorak, Bandos of Armadyl. Deze groep bestaat uit 1 boss (level 140) en 6 volgers (level 120). Het unieke dat deze Non Player Characters (NPC’s) kunnen zijn Abilities. Hierdoor wordt het nog ietsje moeilijker.
 
Hoe kan ik deelnemen?
Het hele event begint bij Quercus, een ent die op de Wilderness Wall zit tussen Edgeville en The Grand Exchange. Als de tijd gekomen is zegt hij waar er een Warband is neergestreken. Dit kan ook via een melding over de hele wereld worden verspreid. Nu pas begint het.
 
De lichtstraal
Eenmaal aangekomen bij het kamp (als eerste) zie je een lichtstraal (Beam) in het midden. Met deze lichtstraal kan je Prayer XP krijgen door buitenaf het kamp de lichtstraal te onderbreken (Interrupt Beam). Hierna verandert de lichtstraal en kan je Summoning Xp krijgen door versterking op te roepen (Summon Reinforcements). De verstreking zijn alijd troepen van een andere god die mee helpen in het volgende gedeelte.
Hier ben je even mee bezig, maar kan je gemakkelijk omzeilen door gewoon door het kamp te lopen en de lichtstraal te vernietigen (ruinen). Hierdoor krijg je wel geen Prayer en Summoning Experience en ook geen versterkingstroepen.
 
Het gevecht
Voordat je het kamp kan plunderen (looten) moeten eerst de huidige bewoners dood. Afhankelijk van de omstandigheden kan dit dus wel een moeilijk gevecht worden. Hiervoor krijg je Slayer xp
Indien je de lichtstraal gebruikte gaan de volgers worden aangevallen met de versterking. De boss blijft inactief zolang hij zelf niet wordt aangevallen. Je kan dus zelf eerst de versterking helpen de volgers te doden, vooralleer je met z’n allen aan de boss begint. Dit scenario is ideaal mocht je dit solo of in kleine groep doen.
Voor grote groepen is het met afspraak ook mogelijk om de lichtstraal te vernietigen en sneller de boss te killen. Alle bewoners van het kamp moeten wel dood zijn voor je aan het plunderen kan beginnen.
 
Het plunderen
Dit is het leukste en minst moeilijke van de hele waarband. Je ziet in het camp vijf tenten staan. Bij afloop van het gevecht worden drie van deze vrijgegeven om naar hartenlust te plunderen. Dus telkens maar drie van de vijf laatste skills kunnen zo getraind worden. Deze skills zijn Construction, Mining, Smithing, Farming en Herblore.
Er is maar maximum 1000 stuks aan loot aanwezig, en je telkens maar maximum 25 stuks meenemen. Zo is het dat groepen best niet groter zijn dan 40 man, om iedereen volledige loot te gunnen.
Na dat je je rugzak vol hebt, moet je terug naar de ent Quercus LOPEN. Eender welke vorm van teleport gaat niet. Ook uitloggen om op een veilige plek terug te gaan heeft geen effect, erger zelfs, je bent al je loot kwijt. Eenmaal bij Quercus kan je je loot inwisselen voor geld (4000 per stuk, dus max 100k per kamp) of expercience. Nadien kan je nog andere spelers doden voor hun loot en zo meer geld of XP krijgen. Het loot is ook verkoopbaar, dus kan je nog meer verdienen.
 
De problemen
Als speler kan je maar maximum drie keer per dag aan een Wilderness Warband deelnemen. Dus mocht vroegtijdig ergens doodgaan tijdens een van de drie stappen ben je al een beurt kwijt. Doordat je maar 3 keer kan meedoen is de hoeveelheid loot die je per dag kan inwisselen 75 stuks.
Een ander groot probleem is de hoeveelheid PK groepen. Dit maakt het event moeilijk solo. Met zo een groep kan je (als je erin geraakt) tot 3 kampen in 15 minuten doen. Ze hebben eigen regels, en deze moet je naleven. Om je in te schrijven in zo een groep raad ik de site http://warbandtracker.com/ aan.
De perfecte outfit is er dus niet voor een Wilderness Warband. Het is juist afhankelijk van wat je kan verliezen. Een minimum is wel een wapen (je kan dit beschermen met je prayer) en 3 stukken food, om een minimum heling te voorzien (zo heb je zeker 25 plekjes vrij voor loot).Maar dit is mijn mening. Ook wordt er meestal als ranger of mage meegedaan, maar nogmaals, dit is een persoonlijke keuze.
 
Bron
Eigen ervaring   :p

 

 

_________________________________________________________________________________________________

Met dank aan Mr. Wichted

 

 

 

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb